I want to reserve my test
Open doors 2022 we know and free trial. You will love it!

1st Jazz Funk for children 6 to 8 years

In the Jazz Funky classes for children from 6 to 8 years old they will learn from scratch the technique and style of this dance which uses technical elements such as modern dance, ballet. In jazz-funky, pirouettes and arabesque figures are performed, and danced on the tip of the feet. The jazz-funk dance style is used by many pop stars in their music videos, such as Beyonce and Jennifer Lopez.

Classes are taught with professionals from Jazz Funky.

Instructions

  1. Choose the days in the week and the enrollment.
  2. Proceed with payment.

Important

Two annual shows are held at the theater.

Time zone
Days in week
Enrollment
€48.00
Tax included
Quantity
Choose the enrollment please

  Registration and conditions.

Please consult the registration and its conditions.

Description

Il jazz-funk è uno stile di danza che mescola elementi di hip hop e jazz. Sebbene sia quasi sempre associato all'hip hop, il jazz-funk non è uno stile hip hop di per sé. I fondamenti del movimento nel jazz-funk sono più vicini al jazz che all'hip hop.

Nel jazz-funk si eseguono piroette e arabeschi e si ballano sulla punta dei piedi. Lo stile di danza jazz-funk è utilizzato da molte pop star nei loro video musicali, come Beyonce e Jennifer Lopez.

Il jazz-funk è un genere che si è sviluppato negli Stati Uniti, dove è diventato moderatamente popolare intorno agli anni '70 e all'inizio degli anni '80. Si sviluppa parallelamente al consolidamento del funk stesso come stile indipendente, derivante dall'interazione tra alcune correnti del jazz, come il funky jazz degli anni '50, e il soul, e si riflette nella musica delle big band che accompagnano le grandi figure del genere, come James Brown, in cui erano presenti musicisti come Maceo Parker. o Pee Wee Ellis . Sarà, a sua volta, l'interazione tra questa musica e le esperienze del jazz rock, a dare forma al jazz funk.

Come stile di danza, ha una sua tecnica e stile, ma utilizza elementi tecnici della danza e del balletto moderni, principalmente in relazione alla mobilità del busto e alla dissociazione della parte superiore rispetto al lavoro dei piedi e delle gambe. . L'importanza ricade sull'espressione del corpo, sul lavoro parallelo, sulla sincope, sul controllo e sulla dissociazione degli arti.

Virtual classroom

Our students will have access to a virtual classroom to support our training, where they will find the following sub-categories:

  1. Theory pdf.
  2. Tutorial videos.
  3. Dance history
  4. Featured ballet and dance characters.
  5. Virtual classes.
  6. Annual study plan.

Course details
0 Items

Data sheet

Course level
Initiation
Course duration
September to June
Class duration
1 hour
Requirement level
Medium
Festivals
2 per year
Practice in the theater
Yes
Face-to-face
Yes
On-line
Yes
Payment
Monthly

Specific References

EAN13
161
Comments (0)
No customer reviews for the moment.

Follow us on Facebook